Tej wiosny w ramach wycieczki szkolnej klasa 4FT postanowiła wybrać się z wizytą do Warszawy.

Udało nam się tego dokonać w dniach 24-26 maja 2023. W środę rano pod opieką naszych nauczycieli- Elżbiety Rogali i Juliusza Trusza wyruszyliśmy pociągiem z dworca Opole Główne, aby przed południem dotrzeć do celu. Stolica powitała nas piękną pogodą, która towarzyszyła nam przez cały czas pobytu. Mając przed sobą prawie cały dzień na realizację naszych planów, w pierwszej kolejności podmiejską kolejką udaliśmy się do hotelu w podwarszawskich Ząbkach, który był dla nas miejscem zakwaterowania. Po krótkim odpoczynku byliśmy gotowi na powrót do Warszawy i bliższe poznanie miasta. Tego dnia odbyliśmy długi spacer po stolicy, zwiedzając wiele ważnych miejsc, poznając ich historię oraz rolę jaką pełniły w przeszłości i jaką pełnią obecnie. Mieliśmy okazję podziwiać piękne Stare Miasto, Śródmieście oraz przejść się się znanymi warszawskimi ulicami poznając ich dzieje i specyfikę.

Drugiego dnia, po pysznym śniadaniu w hotelu, rozpoczęliśmy kolejny dzień zwiedzania, który zapowiadał się bardzo intensywnie. Pierwszym punktem naszego planu było Muzeum Powstania Warszawskiego, gdzie każdy miał szansę poznać realia czasu powstania w roku 1944, poczuć klimat tamtych dni, jeszcze bardziej docenić trud i poświęcenie tych, którzy walczyli i ginęli za wolną Polskę. Z muzeum pojechaliśmy zobaczyć najstarszą nekropolię Warszawy - Cmentarz Powązkowski, niekwestionowany zabytek i historyczną pamiątkę, miejsce spoczynku ponad miliona osób, w tym wielu zasłużonych dla naszego kraju. Ostatnim miejscem odwiedzonym przez nas tego dnia był Miejski Ogród Zoologiczny, który od dawna jest mocno wpisany w krajobraz Warszawy i stanowi jej integralną część, łącząc swoje losy z historią miasta.
Trzeciego dnia po śniadaniu, wykwaterowaniu i dotarciu na Dworzec Centralny, pozostało nam jeszcze sporo czasu na dalsze poznawanie stolicy. Zgodnie z wcześniejszymi założeniami głównym celem stał się Plac Defilad, gdzie znajduje się znany wszystkim Pałac Kultury i Nauki, w którym wjechaliśmy na taras widokowy, aby podziwiać miasto z lotu ptaka. Kolejnym punktem programu było Muzeum Techniki, gdzie można zobaczyć tysiące eksponatów z wielu dziedzin, pozwalające zaobserwować rozwój nauki i techniki na przestrzeni lat, a także zauważyć i uświadomić sobie jak istotny był wkład Polaków w światowe dziedzictwo naukowe i techniczne. W piątkowe popołudnie nadszedł czas pożegnania ze stolicą i wyruszenia w drogę powrotną. Do Opola dotarliśmy wieczorem pełni wrażeń, zdecydowanie niewyspani i nieco zmęczeni, ale bardzo szczęśliwi i naładowani pozytywną energią.